2 mars 2013

Paleovänlig jordgubbspannkaka

När jag gjorde lunch idag var jag sugen på att exprimentera lite och det resulterade i en gudomligt god paleovänlig jordgubbspannkaka!

Det här behöver du;
1 banan
5 ägg
2 dl kokosmjölk
4 msk kokosolja
1 tsk bakpulver
5 msk kokosmjöl
6 jordgubbar

Gör såhär; mosa bananen och jordgubbarna ordentligt, tillsätt äggen och vispa. Häll i kokosmjölken och vispa.
Sikta ner bakpulver och kokosmjöl.
Sen vispar du ihop allt till en slät smet.

Stek pannkakorna på medelvärm i kokosolja och häll i ganska lite smet per pannkaka (för att inte få en för "tung" pannkaka som blir svår att vända).
Sen toppar du med det du gillar, jag toppade mina pannkakor med uppvispad kokosmjölk och mango. Fantastiskt gott och enkelt, Try it!

Nu har jag nyss varit ute och sprungit med Tyson. Han var helt vild och vi sprang 5 km, skönt.

Resten av kvällen blir lugn för imorgon vankas det ett jobbdygn.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar